Rybí olej je génius okrem toho, že patrí medzi najlepšie výživové doplnky, pomôže vám aj schudnúť

Rybí olej je jedným z najlepších doplnkov, ktoré môžete ľahko nájsť na trhu. Je bohatý na omega-3 rybí olej, ktorý Vám ponúka rôzne zdravotné výhody. Môžu zahŕňať zdravie mozgu, minimalizovanie rizika depresie, dobré zdravie kože a nakoniec lepšie srdce.

Niektorí vedci navrhli, aby omega-3 mastné kyseliny mohli pomôcť ľuďom v chudnutí. Preto tento článok má tendenciu skontrolovať, či omega-3 z rybieho oleja vám môže pomôcť pri chudnutí. Je to preto, že štúdie nesúhlasili a názory sa môžu líšiť.

Čo je rybací olej Omega-3?

Rybí olej omega-3 je jednou z klasifikácií tukov, ktoré sú nevyhnutné pre ľudské zdravie. Existujú rôzne formy omega-3 tukov. Môžu sa však zaradiť do dvoch hlavných skupín:

  • Základné omega-3 mastné kyseliny: Najbežnejším typom kyseliny alfa-linolénovej-ALA. Najčastejšie sa vyskytuje v rastlinných potravinách, ako sú semená konope, vlašské orechy, ľanové semená, semená čia a ich oleje.
  • Omega-3 mastné kyseliny s dlhým reťazcom: najbežnejšie typy sú  kyselina docasahexaenová-DHA a kyselina eikozapentaenová-EPA. Nájdete ich na tučných rybách a rybích olejoch. Môžete ich však nájsť aj v riasach, riasovom oleji a morských plodoch.

ALA sa považuje za nevyhnutné, pretože vaše telo nemôže byť schopné produkovať. Takže musíte získať tento druh tuku z stravy, ktorú konzumujete. Na rozdiel od toho, DHA a EPA nie sú presne považované za nevyhnutné. Je to preto, že vaše telo môže použiť na vytvorenie ALA.

Treba však poznamenať, že konverzia ALA na EPA aj na DHA nie je účinná v ľudskom tele. Z tohto dôvodu môže byť Váš zdravotnícky pracovník informovaný, aby si aspoň dve týždne mastných rýb vybral. Môžete tiež prijať doplnky na zlepšenie ich hladiny, ktoré sú na trhu vo forme kapsúl alebo olejových kvapiek.

V tomto ohľade existuje niekoľko spôsobov, ako môže olej omega-3s pomôcť vám pri chudnutí. Zahŕňa to:

Rybí olej môže znížiť hlad a chuť do jedla

Rybí olej je jedným z najúčinnejších spôsobov, ako znížiť hlad a chuť do jedla, najmä keď užívate diéty s chudnutím. Je to preto, že sa môžete stretnúť so zvýšeným pocitom chuti, keď ste na tomto programe.

To bolo podporené výskumom, ktorý našiel zdravých ľudí, ktorí sú na diéte na chudnutie spotrebujú menej ako 0,3 gramov alebo viac ako 1,3 gramov omega-3s za deň. Prekvapujúco ďalšia štúdia poukázala na to, že rybie oleje omega-3s zvyšujú hladiny hormónu u obéznych pacientov, ale tiež sa znížili u pacientov, ktorí nie sú obézni. Preto sa tieto účinky líšia v závislosti od vašej stravy a zdravotného stavu. Pred uskutočnením týchto záverov je však potrebných viac štúdií.

Rybí olej môže zvýšiť váš metabolizmus

Použitie rybieho oleja môže zvýšiť váš metabolizmus. Vyššia rýchlosť metabolizmu vám môže pomôcť pri spálení kalórií, čo má za následok postupnú stratu hmotnosti.

Značný počet štúdií zistil, že zvýšenie metabolických rýchlostí vedie k zvýšeniu svalovej hmoty. Kalórie sú konzumované viac ako tuk v svale. Preto sa zvýšenie svalovej hmoty môže vysvetliť ako výsledok vysokej miery metabolizmu vnímaného v tomto výskume.

Ďalšie nedávne štúdie tiež naznačujú, že ak užívate 3 gramy rybieho tuku denne asi 12 týždňov. Vaša rýchlosť metabolizmu môže byť v priemere zvýšená na 12%.

Rybí olej môže zvýšiť účinky cvičenia

To vám pomôže zvýšiť množstvo tukov a kalórií, ktoré sa počas cvičenia spálili. Obidva tieto spôsoby vám pomôžu stratiť nadváhu. Výskumníci tvrdia, že rybí olej vám pomôže používať tuk namiesto uhľohydrátov ako zdroj energie počas cvičení. Preto preto niektoré štúdie odporúčajú kombináciu doplnkov omega-3 a cvičení ako najúčinnejší spôsob zníženia telesnej hmotnosti.

Rybí olej vám môže pomôcť vynechať tuky

Omega-3 rybí olej vám môže pomôcť pri strate tuku bez ovplyvnenia vašej telesnej hmotnosti na stupnici. Vtedy, keď chcete schudnúť, môžete byť povzbudený k tomu, aby ste použili meter, alebo sledovať pomer telesného tuku, aby ste zhodnotili svoj pokrok.

Dávkovanie a bezpečnosť

Je všeobecne bezpečné konzumovať doplnky omega-3 rybieho oleja. Môžete si vziať 300-3000 mg denne, aby ste zistili výhody týchto doplnkov. Napriek tomu by ste mali venovať pozornosť obsahu vašich doplnkov, aby ste sa vyhli zneužitiu. Odporúčame vám, aby ste sa pred prijatím doplnkov poradili s odborníkom v oblasti zdravotníctva.

záver

Oba-3 rybie oleje vám vo všeobecnosti pomôžu v kombinácii s inými faktormi životného štýlu, ako je pravidelné cvičenie a správna výživa.

zdroj:positivemed.com

You Might Also Like

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>